Wyświetlanie wszystkich wyników: 6

  • KURS ONLINE 1 lutego – 2 marca 2025 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU ADWOKACKO - RADCOWSKIEGO – EGZAMIN ADWOKACKI EGZAMIN RADCOWSKI

    KURS ONLINE 1 lutego – 2 marca 2025 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU ADWOKACKO – RADCOWSKIEGO – EGZAMIN ADWOKACKI EGZAMIN RADCOWSKI

    3499,00 

    Czy przygotowujesz się w tym roku do zawodowego egzaminu adwokackiego lub radcowskiego??
    Poszukujesz miejsca do szybkiego podsumowania swojej wiedzy?
    W tym roku – Lex Akademia zaprasza na wiosenny KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU ADWOKACKIEGO i RADCOWSKIEGO

    Czekamy na Ciebie! Dołącz do Nas! Pomożemy Ci oswoić się ze specyfiką egzaminacyjną!
    Ideą naszego kursu jest przede wszystkim powtórzenie i podsumowanie najważniejszych informacji, zwrócenie uwagi na najczęściej pojawiające się problemy i trudności przy rozwiązywaniu egzaminacyjnych zadań prawnych oraz zasady konstruowania pism procesowych. Nie są to zajęcia teoretyczne – tylko sama wiedza potrzebna Państwu i służąca do rozwiązani kazusów egzaminacyjnych!

    Zajęcia odbywają się zdalnie – za pośrednictwem aplikacji ZOOM w weekendy i obejmują łącznie 53 godziny zegarowe (70 godzin lekcyjnych). Liczba miejsc na kursie jest ograniczona.

    DATA:

    • 01-02.02.2025
    • 15-16.02.2025
    • 01-02.03.2025

    Nasze zajęcia kursowe ukierunkowane będą na kazusy stricte egzaminacyjne.
    5 bloków tematycznych , które korespondują z kolejnymi częściami 4 dniowego egzaminu zawodowego:

    1. Część pierwsza 12h – prawo karne adwokat dr Paweł Blajer
    2. Część druga 15h – prawo cywilne i rodzinne adwokat Marta Adamek-Donhöffner
    3. Część trzecia 12h – prawo gospodarcze radca prawny Tomasz Całusiński
    4. Część czwarta i piąta 8h + 4h – prawo administracyjne i zasady wykonywania zawodu lub zasady etyki radca prawny Joanna Martyniuk
    5. Część praktyczna Q&A 2h – Konsultacje Q&A z adwokatem oraz radcą prawnym, która rok-dwa lata temu zdała egzamin zawodowy z sukcesem. Praktyczne porady jak zachować spokój przed i w trakcie intensywnych dni egzaminacyjnycych – adwokat Ewa Lochman + radca prawna Daria Lublewska

    To wszystko i wiele wiele więcej mamy zawiera nasz KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU ADWOKACKO – RADCOWSKIEGO 2025 – DOŁĄCZ DO NAS! Przygotujmy się razem!

    Warto również zaznaczyć, że wszystkie zajęcia odbędą się online , dzięki czemu możesz się przygotować do egzaminu w wygodny sposób, nie wychodząc z domu. Kurs odbędzie się zdalnie za pośrednictwem aplikacji ZOOM

    Do egzaminu przygotują Cię wykwalifikowani adwokaci i radcowie prawni specjaliści w poszczególnych dziedzinach prawa, posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz niezwykłe umiejętności dydaktyczne.

    PRELEGENCI – KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO do EGZAMINU ADWOKACKIEGO – RADCOWSKIEGO 2025 – KURS WIOSNA 2025:

    • ADWOKAT DR PAWEŁ BLAJER (Warszawa)
    • ADWOKAT MARTA ADAMEK-DONHÖFFNER (Szczecin)
    • RADCA PRAWNY TOMASZ CAŁUSIŃSKI (Szczecin)
    • RADCA PRAWNY JOANNA MARTYNIUK (Szczecin)
    • ADWOKAT EWA LOCHMAN (Szczecin)
    • RADCA PRAWNY DARIA LUBLEWSKA (Koszalin)

    Zapoznaj się z programem szkolenia – PDF pobierz poniżej.

    Pobierz PDF

  • KURS ONLINE 12 lipca – 27 sierpnia 2025 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU NOTARIALNEGO – 11 edycja – EGZAMIN NOTARIALNY 2025

    KURS ONLINE 12 lipca – 27 sierpnia 2025 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU NOTARIALNEGO – 11 edycja – EGZAMIN NOTARIALNY 2025

    3299,00 

    Czy przygotowujesz się w tym roku do zawodowego egzaminu notarialnego??

    Poszukujesz miejsca do szybkiego podsumowania swojej wiedzy?
    W tym roku – Lex Akademia zaprasza na 11 edycję – letniego KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO EGZAMINU NOTARIALNEGO!

    Czekamy na Ciebie! Dołącz do Nas! Pomożemy Ci oswoić się ze specyfiką egzaminacyjną!
    Ideą naszego kursu jest przede wszystkim powtórzenie i podsumowanie najważniejszych informacji, zwrócenie uwagi na najczęściej pojawiające się problemy i trudności przy rozwiązywaniu egzaminacyjnych zadań prawnych oraz zasady konstruowania aktów notarialnych. Nie są to zajęcia teoretyczne – tylko sama wiedza potrzebna Państwu i służąca do rozwiązani kazusów egzaminacyjnych!

    Zajęcia odbywają się zdalnie – za pośrednictwem aplikacji ZOOM w weekendy i obejmują łącznie 53 godziny zegarowe (70 godzin lekcyjnych). Liczba miejsc na kursie jest ograniczona. Zajęcia opierają się na praktycznym rozwiązywaniu kazusów specjalnie stworzonych przez wykładowców wieloletnich praktyków notariuszy na potrzeby naszego kursu, w których szczególny nacisk kładziemy na:

    • zagadnienia sprawiające największe trudności przy rozwiązywaniu zadań egzaminacyjnych
    • komparycja aktu notarialnego,
    • zdarzenia prawne wpływające na nieważność czynności notarialnej,
    • zgody organów spółek na dokonywanie czynności notarialnych,
    • reprezentacja spółki w postępowaniu upadłościowym,
    • obliczanie wysokości podatków i opłat notarialnych pobieranych przy dokonywaniu czynności i podstawy zwolnień podatkowych,
    • rodzaje i zbieg pierwokupów,
    • znajomość orzeczeń sądowych niezbędnych w praktyce notarialnej.

    To wszystko i wiele wiele więcej mamy zawiera nasz KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU NOTARILENGO – EGZAMIN NOTARIALNY 2025 – DOŁĄCZ DO NAS! Przygotujmy się razem!

    Do egzaminu przygotują Cię wykwalifikowani notariusze praktycy, specjaliści w poszczególnych dziedzinach prawa, sędziowie, profesorowie oraz doktorzy nauk prawnych, posiadający wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz niezwykłe umiejętności dydaktyczne.

    EGZAMIN NOTARIALNY 2025 – PRZYGOTUJ SIĘ Z NAMI!
    Kurs odbędzie się zdalnie za pośrednictwem aplikacji ZOOM
    Zapoznaj się z programem szkolenia – PDF pobierz poniżej.

    Pobierz PDF

    PRELEGENCI – EGZAMIN NOTARIALNY 2025 – KURS LATO:

    NOTARIUSZ DR PATRYK BENDER – Asystent w Katedrze Prawa Rolnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Notariusz w Rzeszowie. Członek Kolegium Polskiego Instytutu Notarialnego – POLINOT (przewodniczący Wydziału Rodzinnego i Spadkowego). Autor licznych publikacji z zakresu prawa rzeczowego (w tym regulacji prawnych dotyczących obrotu nieruchomościami rolnymi) oraz spadkowego a także prowadzący wykłady z tego zakresu (m.in. dla aplikantów notarialnych oraz notariuszy).

    NOTARIUSZ DR HAB. PAWEŁ ANDRZEJ BLAJER – Adiunkt w Katedrze Prawa Rolnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie; członek polskich i międzynarodowych stowarzyszeń prawników agrarystów. Od 2005 roku związany z Notariatem, początkowo jako aplikant, następnie asesor, a wreszcie jako notariusz w Krakowie.

    NOTARIUSZ AGNIESZKA DAWINDZIAK-KUR Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Z notariatem związana od 2009 roku, zaś powołana na notariusza w 2018 roku. Wieloletni wykładowca na aplikacji notarialnej w Gdańsku w tematyce Skarbu Państwa, reprezentacji Państwowych osób prawnych. Notariusz lubiąca tematykę regulowania spraw związanych z ustanawianiem odrębnej własności strychów.

    DR HAB. ANNA HRYCAJ PROF. UŁa – Absolwentka WPiA im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.Tematy prac badawczych: upadłość, restrukturyzacja, syndyk masy upadłości, doradca restrukturyzacyjny, proces cywilny. Członek Rady Legislacyjnej XIII kadencji. Członek Zespołu powołanego przez Ministra Zdrowia do spraw przygotowania projektu przepisów w zakresie postępowań naprawczych podmiotów szpitalnych. Przewodnicząca powołanego przez Ministra Sprawiedliwości Zespołu ds. przygotowania projektu ustawy Prawo restrukturyzacyjne oraz nowelizacji
    ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze (od 2013). Powołana w skład europejskiego zespołu ekspertów powołanego przez Komisję Europejską w celu analizy i przygotowania projektu zmian Rozporządzenia Rady (WE) nr 1346/2000 w sprawie postępowania upadłościowego (2012). Członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej dla osób, które ubiegają się o licencję syndyka powołany przez Ministra Sprawiedliwości (2012). Stały wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury (od 2010).Ostatnie publikacje: Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe (2020) Wydawnictwo C.H. Beck.

    NOTARIUSZ DR JOANNA KACZMAREK – Doktor nauk prawnych, absolwentka prawa Uniwersytetu Warszawskiego, europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja administracja, a także prawa amerykańskiego w Centrum Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Warszawskiego. Temat pracy doktorskiej „Ewolucja odrębnej własności lokalu w spółdzielni mieszkaniowej”. Notariusz w Warszawie.

    NOTARIUSZ BARBARA KAPAŁA – ŁOSAK – Z notariatem związana od 2007 roku. W latach 2010-2012 odbywała aplikację notarialną przy Izbie Notarialnej w Poznaniu, a następnie pracowała jako asesor notarialny. Od maja 2015 roku prowadzi kancelarię notarialną w Poznaniu w formie spółki cywilnej. W latach 2018 – 2021 była członkiem Rady Izby Notarialnej w Poznaniu, a w roku 2019 członkiem Komisji Egzaminacyjnej nr 2 do spraw aplikacji notarialnej przy Ministrze Sprawiedliwości z siedzibą w Poznaniu. W 2022 roku ukończyła Podyplomowe Studia Podatkowe Edycja XXXIII, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, temat pracy podyplomowej: „Problematyka zwolnienia od podatku dostawy terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane na gruncie ustawy o VAT”. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla aplikantów między innymi w zakresie biurowości kancelarii notarialnej, jak również podatków, które są przedmiotem jej szczególnych zainteresowań. W wolnych chwilach lubi spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, czytać, zajmować się hodowlą roślin, gotować i piec ciasta.

    NOTARIUSZ WIKTOR KARPOWICZ – Notariusz w Warszawie, związany z notariatem od 2008 r. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, studia odbywał także na Uniwersytecie w Uppsali. Absolwent Letniej Szkoły Europejskiego Prawa Prywatnego na Uniwersytecie w Salzburgu oraz I Edycji Uniwersytetu Notariatu Światowego w Rzymie. Prowadzi liczne wykłady dla notariuszy i aplikantów notarialnych. Członek kolegium redakcyjnego czasopisma „Nowy Przegląd Notarialny”. Uczestnik wielu konferencji krajowych i międzynarodowych, autor publikacji z zakresu praktyki notarialnej.

    NOTARIUSZ KINGA NAŁĘCZ – Notariusz od 2004 roku. Wieloletni wykładowca na aplikacji notarialnej w Warszawie (coroczne zajęcia dla aplikantów prowadzone od 2002 roku). Wizytator w Izbie Notarialnej w Warszawie. Członek kolegium redakcyjnego kwartalnika Nowy Przegląd Notarialny. W latach 2014-2017 członek Komisji Egzaminacyjnej II stopnia przy Ministrze Sprawiedliwości do spraw odwołań od uchwał o wynikach egzaminu notarialnego. Wykładowca Lex-Akademia. Współautor publikacji Wydawnictwa C.H. Beck Notariat. Czynności notarialne. Praxis.

    NOTARIUSZ DARIUSZ SAŁAJCZYK – Notariusz w Warszawie, związany z notariatem od 2000 r. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył aplikację notarialną i odbył asesurę w Izbie Notarialnej w Warszawie. Prowadzi warsztaty dla aplikantów notarialnych w Izbie Notarialnej w Warszawie. Nauczyciel akademicki na Wydziale Prawa i Administracji Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. W 2019 roku członek Komisji Egzaminacyjnej I stopnia d/s aplikacji notarialnej przy Ministrze Sprawiedliwości. W 2020 roku członek Zespołu do przygotowania pytań testowych na egzamin wstępny dla kandydatów na aplikantów notarialnych. Brał udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej II stopnia d/s aplikacji notarialnej przy Ministrze Sprawiedliwości w roku 2020.

  • KURS ONLINE 8-23 MARCA 2024 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU KOMORNICZEGO  –  3 EDYCJA - EGZAMIN KOMORNICZY 2025

    KURS ONLINE 8-23 MARCA 2024 PRZYGOTOWUJĄCY DO ZAWODOWEGO EGZAMINU KOMORNICZEGO  –  3 EDYCJA – EGZAMIN KOMORNICZY 2025

    1999,00 

    Czy przygotowujesz się w tym roku do zawodowego egzaminu komorniczego??

    Poszukujesz miejsca do szybkiego podsumowania swojej wiedzy?

    W tym roku – Lex Akademia zaprasza na kolejną edycję wiosennego KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO EGZAMINU KOMORNICZEGO!

    Czekamy na Ciebie! Dołącz do Nas! Pomożemy Ci oswoić się ze specyfiką egzaminacyjną!

    Ideą naszego kursu jest przede wszystkim powtórzenie i podsumowanie najważniejszych informacji, zwrócenie uwagi na najczęściej pojawiające się problemy i trudności przy rozwiązywaniu egzaminacyjnych zadań prawnych oraz zasady konstruowania pism w toku prowadzenia postępowania egzekucyjnego. Nie są to zajęcia teoretyczne – tylko sama wiedza potrzebna Państwu i służąca do rozwiązani kazusów egzaminacyjnych!

    Zajęcia odbywają się zdalnie – za pośrednictwem aplikacji ZOOM w weekendy i obejmują łącznie 28 godzin zegarowych (37 godzin lekcyjnych). Liczba miejsc na kursie jest ograniczona.

    Zajęcia opierają się na praktycznym rozwiązywaniu kazusów specjalnie stworzonych przez komornika na potrzeby naszego kursu, niezwykłe umiejętności dydaktyczne. ze szczególnym uwzględnieniem egzekucji z nieruchomości, oraz egzekucji należności niepieniężnych w których szczególny nacisk kładziemy na zagadnienia sprawiające największe trudności przy rozwiązywaniu zadań egzaminacyjnych:

    • Zagadnienia ogólne wynikające z Ustawy z dnia 22 marca 2018 r. o komornikach sądowych,
    • zagadnienia szczegółowe – wynikające z Ustawy z dnia 28 lutego 2018 r. o kosztach komorniczych,
    • zasady prowadzenia biurowości, rachunkowości i ewidencji operacji finansowych kancelarii komorniczych,
    • Omówienie podstawowych pism w toku prowadzenia postępowania egzekucyjnego.

    To wszytsko i wiele wiele więcej zawiera nasz KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU KOMORNICZEGO – EGZAMIN KOMORNICZY 2025 – DOŁĄCZ DO NAS! Przygotujmy się razem!
    EGZAMIN KOMORNICZY 2025 – PRZYGOTUJ SIĘ Z NAMI!

    Kurs odbędzie się zdalnie za pośrednictwem aplikacji ZOOM

    Zapoznaj się z programem szkolenia – PDF pobierz poniżej.

    PRELEGENT KURSU PRZYGOTOWUJĄCEGO DO EGZAMINU KOMORNICZEGO 2025 – KURS WIOSNA:

    MICHAŁ IŻEL – Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu; doktorant w Katedrze Postępowania Cywilnego I Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Janusza Jankowskiego przygotowuje rozprawę doktorską w przedmiocie podziału sumy uzyskanej z egzekucji prowadzonej przez komornika sądowego; absolwent jednolitych prawniczych studiów magisterskich na Uczelni Łazarskiego, które ukończył z wyróżnieniem; posiada wieloletnie doświadczenie w egzekucji; pracował zarówno w kancelariach komorniczych jak i kancelariach prawnych; odbył aplikację komorniczą w Izbie Komorniczej w Łodzi oraz zdał egzamin komorniczy uzyskując ocenę celującą, jako jedna z niewielu osób w kraju; prowadził wiele szkoleń z zakresu postępowania egzekucyjnego.

  • Szkolenie Online NOTARIALNY TYTUŁ EGZEKUCYJNY - 07.03.2025

    Szkolenie Online NOTARIALNY TYTUŁ EGZEKUCYJNY – 07.03.2025

    799,00 

    ZAPRASZA NA SZKOLENIE online:
    „Notarialny tytuł egzekucyjny (część III) z uwzględnieniem nowelizacji na podstawie ustawy z 6.10.2022 r. o zmianie ustaw w celu przeciwdziałania lichwie”

    PRELEGENT: DR. HAB. MARCIN WALASIK PROF. UAM,
    DATA: piątek 07.03.2025 roku,

    5 godzin zegarowych
    godz. 14:00 – 18:30 (co godzinę 5 min przerwy)

    OPIS SZKOLENIA: PODDANIE EGZEKUCJI AKTEM NOTARIALNYM – którego celem jest przedstawienie zagadnień z zakresu tytułu egzekucyjnego, który powstaje w wyniku poddania się egzekucji w akcie notarialnym, ze szczególnym uwzględnieniem zmian wynikających z nowelizacji po 06.10.2022r. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i dalszych rozważań na temat procedur i aspektów prawnych związanych z notarialnym tytułem egzekucyjnym.

    Adresaci szkolenia: notariusze, aplikanci notarialni, studenci prawa, osoby aplikujące na stanowiska związane z obsługą kancelarii notarialnej.

    4,5 godziny praktycznego szkolenia

    Program szkolenia:
    1.Tło i cele nowelizacji
    2.Notarialny tytuł egzekucyjny a podlegający wykonaniu obowiązek świadczenia
    3.Zagadnienia intertemporalne
    4.Oznaczenie podstawy obowiązku świadczenia objętego oświadczeniem o poddaniu się egzekucji w odrębnym akcie notarialnym
    5.Poddanie się egzekucji przez osobę fizyczną co do obowiązków wynikających z umowy pożyczki lub umowy podobnej
    6. Obowiązek złożenia w postępowaniu klauzulowym dokumentu potwierdzającego wydanie przedmiotu pożyczki pieniężne
    7. Zdarzenia, od których zależy wykonanie aktu notarialnego i ich wykazanie w postępowaniu o nadanie klauzuli wykonalności
    8. Formułowanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w akcie notarialnym
    9. Wybrane zagadnienia szczegółowe i pytania uczestników

    Kilka słów o PRELEGENCIE: Dr. hab. Marcin Walasik Prof. UAM, jest cenionym sędzią, prawnikiem, autorem licznych publikacji naukowych oraz doświadczonym wykładowcą, który podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z Państwem.

    • Członek zespołów problemowych Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego powołanych ds. postępowania cywilnego, ds. egzekucji, ds. implementacji rozporządzenia nr 650/2012 i ds. implementacji rozporządzenia nr 655/2014 (2011-2015)
    • Opinia w sprawie oceny przepisów regulujących postępowanie przed Komisją Prawa Autorskiego na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2014)
    • Opracowanie nt. „Powoływanie sędziów Sądu Najwyższego Zjednoczonego Królestwa (Supreme Court of the United Kingdom) (współautor A. Nadobnik) na zlecenie Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości w Warszawie
    • Członek Społecznej Komisji Kodyfikacyjnej (2016)
    • Prowadzący szkolenia zawodowe dla adwokatów, komorników sądowych, notariuszy i zastępców notarialnych, radców prawnych, radców Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, referendarzy sądowych i sędziów
    • Sędzia, wizytator ds. cywilnych i egzekucyjnych w Sądzie Okręgowym w Poznaniu
  • ZAPRASZA NA SZKOLENIE online: „BIUROWOŚĆ KANCELARII NOTARIALNEJ”

    ZAPRASZA NA SZKOLENIE online: „BIUROWOŚĆ KANCELARII NOTARIALNEJ”

    599,00 

    PRELEGENT: NOTARIUSZ BARBARA KAPAŁA-ŁOSAK
    DATA:  sobota 31.05.2025  roku,
    5 godzin zegarowych
    godz. 9:00 – 14:15 (co godzinę 5 min przerwy)
    OPIS SZKOLENIA: Celem szkolenia jest uzyskanie praktycznej wiedzy i informacji związanej z prowadzeniem Kancelarii Notarialnej. Jesteś pracownikiem Kancelarii Notarialnej – zapraszamy po nową wiedzę.

    Jeszcze nie pracowałeś w Kancelarii Notarialnej a planujesz aplikować na takie stanowisko pracy to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

    Adresaci szkolenia: aplikanci notarialni, studenci prawa, osoby aplikujące na stanowiska związane z obsługą kancelarii notarialnej.

    Szkolenie online – poprowadzi Notariusz Barbara Kapała – Łosak

    5 godzin zegarowych praktycznych warsztatowych zajęć

    Program szkolenia:

    1. Wstęp (ogólne omówienie Ustawy prawo o notariacie i aktów wykonawczych w zakresie obowiązków notariusza z nich wynikających),
    2. Biurowość kancelarii notarialnej (dokumenty, sposób archiwizacji, księgi notarialne),
    3. Podatki (rola i obowiązki notariusza w związku z pełnieniem funkcji płatnika),
    4. Opłaty sądowe (Ustawa o księgach wieczystych i hipotece, ewidencja opłaty sądowej, „czytanie” odpisu księgi wieczystej),
    5. Podstawowe obowiązki notariusza na gruncie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
    6. Rejestry notarialne,
    7. Dokumenty w praktyce notarialnej (omówienie rodzajów podstawowych dokumentów przedkładanych/ okazywanych do umów),
    8. Programy komputerowe niezbędne do obsługi kancelarii notarialnej i inne programy pomocne w codziennej pracy notariusza.

    Kilka słów od PRELEGENTKI: NOTARIUSZ BARBARA KAPAŁA – ŁOSAK: Z notariatem związana od 2007 roku. W latach 2010-2012 odbywała aplikację notarialną przy Izbie Notarialnej w Poznaniu, a następnie pracowała jako asesor notarialny. Od maja 2015 roku prowadzi kancelarię notarialną w Poznaniu w formie spółki cywilnej. W latach 2018 – 2021 była członkiem Rady Izby Notarialnej w Poznaniu, a w roku 2019 członkiem Komisji Egzaminacyjnej nr 2 do spraw aplikacji notarialnej przy Ministrze Sprawiedliwości z siedzibą w Poznaniu. W 2022 roku ukończyła Podyplomowe Studia Podatkowe Edycja XXXIII, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, temat pracy podyplomowej: „Problematyka zwolnienia od podatku dostawy terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane na gruncie ustawy o VAT”. Od kilku lat prowadzi szkolenia dla aplikantów między innymi w zakresie biurowości kancelarii notarialnej, jak również podatków, które są przedmiotem jej szczególnych zainteresowań.

    W wolnych chwilach lubi spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, czytać, zajmować się hodowlą roślin, gotować i piec ciasta.

  • ZAPRASZA NA SZKOLENIE online: „KONTROLA ZARZĄDCZA” (1:1) 22.02.2025

    ZAPRASZA NA SZKOLENIE online: „KONTROLA ZARZĄDCZA” (1:1) 22.02.2025

    2999,00 

    DATA: sobota: 22 lutego 2025 (szkolenie 1:1)

    4 godziny zegarowe

    I część – 9:00 – 13:15 (co godzinę 5 min przerwy)

    OPIS SZKOLENIA: Kontrola zarządcza w świetle aktualnych unormowań ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w tym:

    definicja ustawowa, cel i zakres kontroli zarządczej oraz znaczenie dla jednostki; Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (najważniejsze elementy), komunikat Nr 6 Ministra Finansów z dnia 6 grudnia 2012r. w sprawie szczegółowych wytycznych dla sektora finansów publicznych w zakresie planowania i zarządzania ryzykiem.

    Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego wskażemy, jak powinna być właściwie zorganizowana i prowadzona kontrola zarządcza. Wyjaśnimy cel kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych. Omówimy kto odpowiada za jej prowadzenie w jednostce, jakie są wymagane dokumenty i jakie aspekty systemu są najczęściej kontrolowane przez RIO i NIK. Wskażemy, jak realizować monitoring kontroli zarządczej oraz kto powinien sporządzić oświadczenie o stanie kontroli i jak je prawidłowo wypełnić. Przedstawimy procedurę określania celów i zadań jednostek, mierniki efektywności działania oraz sposób tworzenia do wyznaczonych celów i zadań systemu zarządzania ryzykiem. Szkolenie będzie prowadzone w oparciu o aktualne na dzień prowadzenia zajęć przepisy a omawiane zagadnienia prawne będą poparte licznymi przykładami praktycznymi.

    Szkolenie stacjonarnie w siedzibie Państwa jednostki – dedykowane tylko dla Państwa z dostosowanym programem szkolenia – poprowadzi doświadczony ekonomista, audytor wewnętrzny, wykładowca uczelni wyższej a jednocześnie praktyk. 1 grupa. DATA: Propozycje przeprowadzenia szkoleń: Wariant 1: Szkolenie jednodniowe, w godzinach 9:00-13:15 (z 1 przerwą kawową 15min) dzień roboczy (ustalenie daty dogodnej dla Państwa).

    Propozycja planu szkolenia

    1. Kontrola zarządcza w świetle ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Definicja, cel i zakres kontroli zarządczej.
    2. Kontrola zarządcza, a zakres odpowiedzialności w świetle ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Odpowiedzialność kierownika jednostki a delegowanie uprawnień, powierzenie zadań pracownikom jednostki.
    3. Nadzór sprawowany w ramach kontroli zarządczej nad podległymi jednostkami organizacyjnymi.
    4. Standardy kontroli zarządczej jako uporządkowany zbiór wskazówek do tworzenia, oceny i doskonalenia systemu kontroli zarządczej.
    5. Dokumenty w kontroli zarządczej (obligatoryjne, zalecane – dobra praktyka, fakultatywne).
    6. Podstawa kontroli zarządczej: Wyznaczanie celów i ich opis. Odpowiednie ustalenie zadań jakie jednostka będzie realizować w danym roku. Kto powinien je określać i na jakim stopniu szczegółowości? Określenie osób odpowiedzialnych za ich realizację.
    7. Określanie mierników/ wskaźników realizacji celów, zadań w kontroli zarządczej.
    8. Proces zarządzania ryzykiem do celów i zadań określonych przez jednostki. Identyfikacja ryzyka, analiza ryzyka, projektowanie mechanizmów kontroli. Omówienie z praktycznymi przykładami.
    9. Monitoring, przegląd i ocena systemu kontroli zarządczej. Rola audytu wewnętrznego jako narzędzia wspierającego zarządzanie – co powinien wiedzieć kierownik jednostki o pracy audytora.
    10. Oświadczenie (zapewnienie) o stanie kontroli zarządczej. Wzór oświadczenia wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oświadczenia o stanie kontroli zarządczej. Kto musi wypełnić, a kto może i do kiedy należy składać oświadczenie o stanie kontroli zarządczej.
    11. Kontrola kontroli zarządczej przez RIO i NIK. Co jest kontrolowane i w jakim zakresie?
    12. Odpowiedzi na zadane wcześniej mailowo pytania od Państwa.
    13. Możliwość skorzystania z indywidualnej konsultacji, wsparcie po szkoleniowe.

    Kilka słów od PRELEGENTKI: BARBARY MICHNIEWICZ: Jestem certyfikowanym audytorem wewnętrznym (zaświadczenie  Ministra Finansów Nr 123/2004) z wieloletnią praktyką (ponad 20 lat) w realizacji zadań zapewniających i doradczych, budowaniu oraz kierowaniu funkcją audytu. Posiadam doświadczenie i wiedzę z zakresu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem. Posiadam certyfikat audytora wiodącego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001:2013BS ISO/IEC 27001:2013. Jestem absolwentem ekonomii na Wydziale Transportu i Łączności Uniwersytetu Szczecińskiego, a także ukończyłam studia podyplomowe z zakresu prawa administracyjnego i samorządowego.

    Obecnie jestem audytorem wewnętrznym w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, a także audytorem wewnętrznym Urzędu Gminy w Dolicach i Urzędu Miejskiego w Dobrzanach. Jestem wykładowcą Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Oddział Szczecin.

End of content

End of content